Vajinismusun Belirtileri

Vajinismusun Belirtileri –    Cinsel ilişkiye girememe, bilinçsizce kasılma
–    İlişkide bacakları yeterince açamama, kendini geriye çekme, bacakları kapatarak, eşi iterek cinsel ilişkiyi bitirme hareketi
–    Vajinaya fitil yada tampon yerleştirememe
–    Jinekolojik muayene olamama, vajinal USG çektirememe, smear testi yaptıramama

Bu bulgulardan bir veya birkaçı olma durumunda kişilerde vajinismus varlığından söz edilir. Her hastada yaşananlar farklıdır. Bazı hastalar, vajinal kasılma yanında, kasık, bel ve kalçada da kasılmalar tarif ederler.

Vajinismus tek bir hastalık değildir. Aslında mevcut başka bir hastalığın ( psikolojik, organik ? ) bulgusu ( dişa vurumu ) olarak yaklaşmak daha doğru olacaktır. Mevcut hastalığın tedavisi ile de vajınısmus bulgusu ortadan kalkacaktır.

Vajinismus, bir cinsel ilişki korkusudur. Bu hastaların; iğne, kan görme, muayene olma, kedi, köpek, böcek gibi başka fobilerinin de diğer kişilere göre daha fazla olduğu görülmüştür.

Vajinismus hali sırasında hastalar, ‘’panik atak benzeri ‘’ kaygı bozukluğu yaşarlar. Cinsel birleşme anı geldiğinde, kaygı düzeylerinin arttığı, nefes alışlarında ve kalp atışlarında hızlanma olduğu tespit edilmiştir.

Vajinismus belirtilerinden sizde olduğunu düşünüyorsanız, doktora başvurmakta gecikmeyin. Bazı çiftler bu sorunu yıllarca görmezden gelirler. Bekleyerek, zamanla aşılabileceğini zannederek, vakit kaybederler. Cinsel ilişki ile tamamlanmamış evliliğin ileride getireceği problemlerle uğraşmak, vajinismusun tedavisinden daha zordur. Bazen çiftler, tamamıyla cinsel ilişkiden vazgeçip ‘’ bir çocuğumuz olsa yeterli ‘’ görüşü ile direk çocuk  tedavilerine bile başvurabilmektedir.

Sebebi doğru analiz edilmiş, kişisel anahtarı bulunabilmiş olgularda, vajinismus çok kısa sürelerde tedavi edilebilen bir problemdir. Vakaları çoğu birkaç gün gibi kısa seanslarda başarıya ulaşabilmektedir.

Hastalarıma; bir çok yazı ve internet ortamında yazıldığı gibi 1 seansta- 3 seansta kesin çözüm gibi şablon yaklaşımlar yerine, ısrarla seslenmek istediğim nokta;
Vajinismus  ‘’ bir erteleme hastalığıdır. ‘’ Siz ‘’biraz sonra, bir müsait zamanda buna sıra getireceğim dedikçe, sorun yanınızdan ayrılmaz. Sizin ve eşinizin inanç ve kararlığı ile çok kısa bir sürede aşılabilecek, kesin tedavisi mümkün olan bir hastalıktır. Huzurlu ve dengeli evliliğiniz ve birlikteliğiniz için, güvenebileceğiniz bir uzman eşliğinde bu sanal duvarı bir an önce aşmanız olacaktır.

Sağlıklı ve mutlu günler dileğiyle…